CV med funktioner og resultater

Mit uddybende CV med funktionsbeskrivelse og opnåede resultater er vist nedenfor:

Navn:

Klaus Rafn Andersen

Uddannelse:

Cand.Oecon. & Executive MBA

Nuværende stilling:

Underviser, adjunkt

Alder

51 år

Kontakt:

klaus@klausrafn.dk

2019/08 – Nu: Professionshøjskolen UCN – Underviser

Professionshøjskolen UCN arbejder med uddannelse, forskning, udvikling og innovation inden for fire områder:
Business, pædagogik, sundhed og teknologi.

Siden min ansættelse har jeg undervist på Teknologi & Business, UCN Aalborg, hhv. Administrationsbachelor uddannelsen (offentlig administration), Finansbacheloruddannelsen og senest Finansøkonom (erhvervsakademiuddannelse). I perioder har jeg undervist finansøkonomerne ved både UCN Aalborg og UCN Thisted.

Ansvarsområder

Jeg underviser/har undervist:

  • Erhvervsøkonomi
  • Markedsføring
  • Kommunikation & ledelse
  • Makroøkonomi
  • Mikroøkonomi
  • Økonomisk metode
  • Salg & Digital kommunikation
  • Forretningsforståelse, kommunikation & præsentationsteknik
  • Demokrati & velfærdsteori
  • Offentligt budget & regnskab
  • Organisationsteori & organisationspsykologi
  • Personaleøkonomi & personaleadministration

2018/04 – 2019/04 Rebel Minds – Ledelseskonsulent

Rebel Minds er et rådgivningshus, der gennem dokumenterede kompetencer både teoretisk og praktisk, samt store nationale- og internationale erfaring følger, udfordrer, uddanner og støtter sine kunder 360 grader rundt fra strategien i bestyrelseslokalet til implementeringen i maskinrummet.

Siden min ansættelse har jeg haft ansvar for:

Ansvarsområder

  • Konsulentydelser overfor kunderne på områderne
    • Strategi og forretningsudvikling
    • Finansiering
    • Ledelsesrapportering
    • Optimering af daglig drift, administration og sourcing
    • Bestyrelse og advisory board
    • Markedsføring (delvist)
  • IT
  • Økonomistyring

Resultater

I forhold til kunderne har jeg arbejdet målrettet på at levere en stærk faglig sparring og givet kunderne opgaveløsninger, der har hjulpet dem i forhold til at opnå deres mål. Det har hele tiden været vigtigt for mig at sikre ordentlighed og ansvarlighed i forhold til samarbejdet med kunderne og de løsninger der er valgt gennemført.

Internt, har jeg siden min tiltrædelse medvirket til i kulissen, at diskutere og analysere alle kundesager på tværs af fagområder for at sikre holistiske og tværfaglige løsningsbeskrivelser generelt for firmaet.

I Rebel Minds interne drift har jeg haft til opgave at systematisere firmaets konsulentydelser og gøre profilen skarp. Jeg har desuden haft ansvar for vores IT og web-udvikling, herunder design og markedsføring samt skabelse af brand value.

2016/04 – 2017/12 TapTraQ ApS – Kommerciel- og Økonomichef

Firmaet er et start-up selskab fra 2014, der udvikler avanceret processorstyret hardware og software til brug for udskænkningsudstyr. Selskabet har endnu ikke fået sine produkter på markedet. Firmaet er et start-up selskab fra 2014, der udvikler avanceret processorstyret hardware og software til brug for udskænkningsudstyr. Selskabet har endnu ikke fået sine produkter på markedet.
Siden min ansættelse har jeg haft ansvar for:

Ansvarsområder

  • Daglig økonomistyring.
  • Kapitalrejsning.
  • Strategi, etablering af markedsstrategi og planlægning af markedsføring.
  • Produktionsplanlægning og indkøb.
  • Udvikling af logo og identitet.
  • Evaluering af tekniske features og versionsstrategi.
  • GUI design af mobil apps.
  • Restrukturering af virksomheden

Resultater

Jeg har gennemført en systematisering af økonomistyringen, indført nyt økonomisystem, sikret bevilling af Innobooster midler, rejst lånekapital fra Nordjysk Lånefond samt lånekapital fra Vækstfonden.
Foruden de administrative- og økonomiske mål, har jeg opnået tilstrækkeligt niveau i Delphi programmering til at kunne teste- og fejlrette software i udviklingsmiljøet samt været ansvarlig for designet af GUI på firmaets mobilapps.
Jeg har desuden medvirket til optimering af komponentindkøb/printlayout, design af hardware indbygningsbokse og indførelse af SCRUM i softwareudviklingen.
Mod afslutningen af min ansættelse arbejdede jeg intenst for at få restruktureret virksomheden, da udviklingsomkostningerne drev virksomheden mod konkurs. Det lykkedes at indgå aftaler med kreditorerne og selskabet er efterfølgende blevet videreført i en anden selskabskonstruktion uden medarbejdere.

2015/03 – 2015/12 Business Park Nord A/S – Forretningsudviklingschef, projektansættelse

Projektansættelse: Udviklingsprojekt for etablering af et permanent inkubationstilbud til iværksætter- og vækstvirksomheder (i samarbejde med Erhvervskontoret Business Rebild).
Forretningsudvikling for Business Park Nord og de 65 virksomheder, der bor i udviklingsparken. Samarbejdet med virksomhederne har primært været vedrørende:

Ansvarsområder

  • Sparring på forretningsudvikling og kommercielle forhold.
  • Kontrakter.
  • Økonomisk opfølgning, budgettering og likviditet.
  • Forretningspræsentationer og pitchtræning.
  • Kapitalrejsning.

Resultater

Jeg har lykkedes med at rådgive en håndfuld virksomheder, der har adresse i businessparken, omkring økonomi og strategi, kunde- og markedsundersøgelser samt kapitalrejsning.

Foruden virksomhederne i businessparken fik jeg etableret en plan for et inkubationsmiljø i samarbejde med kommunen, der efterfølgende blev etableret i regi af kommunens erhvervsfremmeindsats (Business Rebild) og placeret med lokaler og faciliteter i businessparken.

Valget af projektansættelsen i businessparken, gav mig desuden mulighed for at etablere netværk med en række virksomheder og erhvervsledere både internt og eksternt for på denne måde som “tilflytter”, at få en hurtig indføring i “Nordjysk erhvervsliv”.

2012/02 – 2015/03 A-Invest & Consult, Indehaver

Firmaet som jeg oprettede i februar 2012 arbejder med forretningsudvikling og virksomheds­rådgivning, og har desuden speciale i vedvarende energi med search og evaluering af projekter inden for vind, offshore vind, bølgeenergi og solar photovoltaic.

Siden starten, har jeg arbejdet med en række opgaver for forskellige kunder på freelance vilkår eller i projektansættelse.

Ansvarsområder

  • Ledelse og administration af egen virksomhed, indberetninger til myndigheder mv.

Partner og CCO for selskabet Offshore Wind Capital ApS

Som partner arbejdede jeg med:

  • Rådgivning af institutionelle investorer i offshore vind investeringer
  • Beregninger på- og vurdering af konkrete projekter og idriftsatte anlæg
  • Gennemførelse af transaktioner med udpræget teknisk due diligence i samarbejde med kunder, advokater og revisorer
  • Udvikling af strategi og markedsføring for selskabet
  • Medarrangør og underviser ved afholdelse af Master class’es i bl.a. London indenfor vedvarende energi.

Investment manager for selskabet Green Investors A/S

Hovedvægten af opgaver ligger på virksomhedsrådgivning for eksterne kunder (Både virksomhed og produkter) samt projektudvikling og salg af energiprojekter:

Virksomhedsrådgivning:

  • Udarbejdelse af forretningsplan
  • Udviklingsbudgetter
  • Virksomheds­præsentation
  • Kapitalrejsning

Vedvarende energiprojekter:

  • Udarbejdelse af salgsprospekter for vindmølle- og solcelleparker
  • Vurdering af produktionspotentiale, driftsomkostninger og rentabilitetsberegning
  • Søgning af projekter i primært Spanien, Italien, Tyskland og Danmark

Resultater

En spændende og også hård periode med egen virksomhed hvor hovedfokus var, at skabe spændende projekter- og at være til stede i de brændpunkter i Europa, hvor særligt vedvarende energi blev diskuteret og projekter handlet.

Jeg var gennem den sidste del af perioden fast bestanddel af ét ud af kun tre transaktionsteams, der stod for al handel med havvindmølle projekter i Europa.

Jeg fungerede flere gange som taler på konferencer i London, ligesom jeg var medarrangør og en del af undervisningsteamet på en Engelsk Master Class for ansatte i energisektoren.

Med en række store danske- og internationale virksomheder i porteføljen, måtte jeg desværre indskrænke mine opgaver da jeg kom i direkte konkurrence med DONG Energy, der på dette tidspunkt begyndte at udkonkurrere de uafhængige konsulenter.

Jeg valgte til sidst i perioden af familiemæssige årsager, at flytte til Nordjylland hvor mulighederne for at drive samme form for virksomhed besværliggøres af yderligere transport. Min virksomhed var afhængig af konstant pleje af netværk i København, Tyskland og England hvilket jeg måtte frasige mig og søge lokal fast ansættelse i stedet.

2010/06 – 2011/04 SPX Flow Technology A/S – Manager, Business & Project Controlling.

SPX er en global amerikansk Fortune500 multi-industri koncern. Anhydro brandet er et globalt varemærke for procesanlæg indenfor spray-tørring og fordampning til bl.a. fødevarer, mejeri, kemisk industri, bryggeri og medicinalindustri. Den danske afdeling er hovedkontor for brandet world-wide. (150 / 15.000 medarbejdere).

Ansvarsområder

  • Senior management.
  • Økonomisk og forretningsmæssig opfølgning på alle kundeprojekter under udførelse og i garanti.
  • Godkendelse af alle danske salgsprojekter.
  • Godkendelse af alle øvrige salgsprojekter > 500.000 $ globalt.
  • Linjeansvar for Business & Project Controlling for Anhydro brandet i Danmark, Frankrig og USA.
  • Risikovurdering (teknisk og økonomisk) af løbende udførelse af kundeprojekter globalt.
  • Budgettering.
  • Rapportering af driftsomkostninger og omsætning (nettoomsætning 900 mio.dkk).
  • Ansvar for systemopsætning og forretningsmæssigt vedligehold af SAP.
  • Personaleansvar for 4 medarbejdere i DK samt controlling funktionerne i Frankrig og USA

Resultater

Jeg fratrådte min stilling et halvt år efter SPX’s overtagelse af Anhydro og kort efter indsættelsen af en ny Adm.dir. Udfasningen foregik på ad hoc basis mens jeg fik iværksat en integrationsplan for overgang til fælles ERP system og sikrede det eksisterende rapporteringsflow til EMEA organisationen (i England). Jeg etablerede nye standarder for risikovurdering og løbende projektevaluering i det tekniske projektlederteam.

2008/02 – 2009/11 Proark Energy A/S – Production Director.

Proark Energy blev oprettet som et yderligere forretningsben i Proark koncernen, der i øvrigt består af Ejendomsinvest, Proark Golf, Proark Ejendomme, BasisBank samt en række hoteller under Comwell kæden. (4 / 120 medarbejdere ekskl. hoteller).
Proark Energy er management selskab for Green Power Partners, der er en fond ejet af flere danske pensionsselskaber. Egenkapitalen i fonden er pt. 450 millioner dkk med en anpartskapital på 750 mio.dkk. Managementselskabet forestår opkøb af såvel greenfield som idriftsatte energiprojekter indenfor vind- og solenergi i Europa.

Ansvarsområder

Selskab:

  • Etablering af Proark Energy som selskab og Green Energy Partners som fondsselskab (nettoomsætning 25 mio dkk. første år).
  • Etablering af prospekt.
  • Beregning og modellering af økonomi.
  • Fund raising.
  • Ledelse af udenlandske driftsaktiver og selskaber.
  • Strategiudvikling, herunder vækststrategi, konsolidering og exit.

Projekter:

  • Rentabilitetsberegninger på både vind- og solar photovoltaic projekter og akkvisitioner.
  • Hovedansvar for solceller (solar photovoltaic):
    • Søgning og opkøb af Greenfield projekter (hele købsprocessen inklusiv EPC).
    • Projektfinansiering.
  • Asset management for både vind- og solprojekter, herunder
    • Etablering af drift- og vedligeholdelsesaftaler.
    • Driftsovervågning.
    • Optimering.

Resultater

Etablering af prospekt hvor jeg bidrog med idéudvikling og tekst til prospektet samt beregning, tal og tekst til hele den tekniske og økonomiske del af forretningsplanen – Prospektet blev solgt med et ejer-setup på 4 selskaber og bundet anpartskapital på i alt 750 mio.dkk.
Etablering af fundmanagement-selskab.
Jeg foretog søgning og køb af tre projekter i Spanien hvor jeg i samarbejde med et projektudviklings­selskab i Spanien udviklede solcelleparker til en værdi af 125 mio.dkk.
Det lykkes mig at projektfinansiere solcelleparkerne via en fransk bank med 80% finansiering over 18 år til en yderst favorabel rente. Projekterne blev indskudt i Green Power Partners.

 

1998/01 – 2008/01 DONG Energy A/S (I/S Sjællandske Kraftværker og ENERGI E2 A/S)  Flere stillinger.

– bl.a. Chef for Asset Management, Thermal Power Abroad & Renewables, afdelingschef Afregning, Analyse & Jura samt Økonomisk Sekretariat.

DONG Energy er Danmarks største energiselskab med egen udvinding af olie og gas, gas og el distribution, termisk og vedvarende elproduktion, installationsforretning mv. (5.600 medarbejdere). Jeg blev oprindeligt ansat i Sjællandske Kraftværker, der ved en senere fusion med Københavns Energi blev til Energi E2 inden DONG i 2006 igennem en politisk aftale med Finansministeriet overtog Energi E2/Elkraft og Elsam.
Jeg har haft flere stillinger i selskaberne: Asset Manager Renewables, Asset Manager Commercial og Afdelingschef Financial Support. Selskabets omsætning er pt. 55 mia.dkk hvoraf vedvarende energi udgør 1,7 mia.dkk.

Ansvarsområder

  • Økonomisk Asset Management af alle selskabets vedvarende energianlæg i Europa samt termiske anlæg udenfor Danmark.
  • Rentabilitetsanalyser på VE og kraftværksprojekter samt M&A aktiviteter.
  • Forretningsmodeller og strategisk planlægning i relation til akkvisitioner indenfor VE.
  • Ansvar for koordinering af investeringsbeslutninger samt økonomisk og forretnings­mæssig opfølgning og rapportering af investeringsportefølje.
  • Etablering af afregningsenhed for Offshore aktiviteter i England.
  • Økonomichef for Joint Venture Nysted Havmøllepark (Dong og E.On samt tidligere SEAS-NVE).
  • Økonomichef for Vindpuljesamarbejdet (landvindmøller ejet af DONG og de sjællandske bykommuner).

Bestyrelsesposter i datterselskaber i Danmark, Norge, Polen og Frankrig

Resultater

Jeg blev ansat i mit første job som økonom efter endt uddannelse. Allerede efter kun ét år blev jeg udnævnt til sektionsleder og efter yderligere ét år blev jeg afdelingschef.

Da vores virksomhed var inde i et meget ekspansivt og konsoliderende marked, med overgang fra monopolstatus til frie markedskræfter, fik jeg mulighed for at medvirke i fusioner og opkøb af andre store virksomheder. I forlængelse heraf fik jeg mulighed for at tage en executive MBA på CBS, sideløbende med mit job.

Igennem de 10 år jeg var ansat i energiproduktion/kraftværksbranchen har jeg oplavet en konstant udvikling personligt og fagligt, og fået mulighed for at arbejde direkte med organisationsudvikling, ledelse, strategi, drift og økonomi – kort sagt; mennesker og maskiner der skaber overskud.

Som en yderligere erfaring har jeg siden 2004 siddet i flere datterselskabsbestyrelser i både Danmark og udlandet.

2006/07 – 2008/02 DONG Energy – Chef for Asset Management, Thermal Power Abroad & Renewables.

DONG Energy er Danmarks største energiselskab med egen udvinding af olie og gas, gas og el distribution, termisk og vedvarende elproduktion, installationsforretning mv. (5.600 medarbejdere).
Jeg har haft flere stillinger i selskabet: Asset Manager Renewables, Asset Manager Commercial og Afdelingschef Financial Support. Selskabets omsætning er pt. 55 mia.dkk hvoraf vedvarende energi udgør 1,7 mia.dkk.

Ansvarsområder:

  • Forretningsområde:
    • Asset management af alle selskabets europæiske vedvarende energianlæg samt udenlandske termiske anlæg.
    • Rentabilitetsanalyser på VE og kraftværksprojekter samt M&A aktiviteter.
    • Ansvar for koordinering af investeringsbeslutninger i relation til både projektudvikling og akkvisitioner.
    • Økonomisk og forretningsmæssig opfølgning på alle akkvisitioner indenfor renewables divisionen.
    • Etablere afregningsenhed for Offshore aktiviteter i England.
    • Specialist i afregningsregler og prisregimer i Europa.
    • Ad hoc analyser.
    • Personaleansvar for 6 akademiske og administrative medarbejdere.
  • Datterselskaber, Joint Ventures mv.
    • Vice President for Polska Energia Wiatrowa, Kappa, samt Omikron.
      • Kommerciel projektudvikling i Polen indenfor greenfield etablering af vindmølleparker.
      • Tegningsret for selskaberne.
    • Directeur Général for selskaberne Elsam France samt Ploudalmézau.
      • Kommerciel projektudvikling i Frankrig indenfor greenfield etablering af vindmølleparker.
      • Tegningsret for selskaberne.
    • Medlem af bestyrelsen for Nordkraft Vind AS, Norge.
      • Kommerciel projektudvikling i Norge indenfor greenfield etablering af vindmølleparker samt forskning i vindmøllers egenskaber i polarklima.
      • Etablering af en vindorganisation i Norge for udvikling og drift af projekter.
    • Medlem af bestyrelsen for Nesa Vind, Danmark.
      • Ejer-selskab for Nesa’s vindaktiviteter.
    • Økonomichef for Joint Venture Nysted Havmøllepark (Dong og E.On).
    • Økonomichef for Vindpuljesamarbejdet (landvindmøller ejet af DONG og de sjællandske bykommuner).

Resultater:

Idriftsættelse af 21MW vindpark i Polen. Idriftsættelse af 6,9MW vindpark i Norge, nord for polarcirklen.
Etablering af strategi og operationelle planer for udviklingen af vedvarende energi med fokus på Norden, UK, Holland, Frankrig, Tyskland og Polen.
Etablering i UK med både finansiel og fysisk handel og produktion af vindmøllestrøm.
Kommercielt ansvar og asset management for alle offshore parker bl.a. Vindeby (5MW), Nysted Havmølle Park (165MW), Horns Rev 1 (160MW) og Barrow Offshore (90 MW i UK). Herudover har jeg deltaget i de økonomiske vurderinger af projekterne Scarweather Sands (108MW i UK), London Array (630MW i UK), Gun Fleet Sands (172MW i UK) og de tidlige faser af Borkum Riffgrund (277MW i Tyskland) projekteringen.

 

2005/07 – 2006/07 ENERGI E2 A/S – Officiel repræsentant i DONG’s Integrationssekretariat.

ENERGI E2 A/S er det dominerende kraftværksselskab i Østdanmark indtil 2006. Selskabet ejede 85% af al el-produktionskapacitet samt 60% af varmeproducerende enheder (1.400 medarbejdere). Selskabets omsætning var på 4,7 mia.dkk. inden salget til DONG Energy.

Ansvarsområder:

  • Varetage ENERGI E2’s interesser i forhold til integrationen af selskaberne i DONG Energy.
  • Det er Integrationssekretariatet der forestår samarbejdet med DONG’s direktion og tilknyttede konsulenter. De væsentligste integrationsaktiviteter planlægges ligeledes i sekretariatet.
  • Deltagelsen i DONG’s Integrationssekretariat er et fuldtidsarbejde der varetages samtidig med min fortsatte ledelse af ENERGI E2’s Økonomiske Sekretariat.

Resultater:

Sikrede at en meget høj grad af faglig og operationel kapacitet fra ENERGI E2 blev fastholdt i det forsættende DONG Energy.
Medvirkede til etablering og bemanding af divisionen Renewables.
Udvikling af strategi og strategisk foot-print for den nye division.

 

2000/01 – 2006/07 ENERGI E2 A/S – Afdelingschef, Økonomisk Sekretariat samt afdelingen Analyse & Jura.

Ansvarsområder:

  • Linjeansvar:
    • Rentabilitetsanalyser på kraftværksprojekter og M&A aktiviteter.
    • Performance rapportering, forretningsmodeller og strategisk planlægning i relation til akkvisitioner.
    • Opfølgning og rapportering af investeringsportefølje.
    • Ansvar for koordinering af investeringsbeslutninger.
    • Regnskabsmæssig opfølgning på M&A aktiviteter.
    • Månedlig quick&dirty rapportering for koncernen.
    • Specialist i afregningsregler og prisregimer i Europa.
    • Ad hoc analyser.
    • Personale ansvar for 2-7 medarbejdere
  • Datterselskaber, Joint Ventures mv.:
    • Økonomichef for Joint Venture Nysted Havmøllepark (ENERGI E2, Dong og E.On).
    • Økonomichef for Vindpuljesamarbejdet (landvindmøller ejet af ENERGI E2, Nesa og de sjællandske bykommuner).
    • Medlem af bestyrelsen for Nordkraft Vind AS, Norge.
      • Kommerciel projektudvikling i Norge indenfor greenfield etablering af vindmølleparker samt forskning i vindmøllers egenskaber i polarklima.
      • Etablering af en vindorganisation i Norge for udvikling og drift af projekter.
  • Udstationering til datterselskab i Spanien (Maj til september 2004, E2 Renovables Ibericas, 40 medarbejdere):
    • Knytte datterselskab tættere til moderselskabet i Danmark.
    • Origination Manager.
      • Udvikling af selskabet via opkøb i Portugal.
  • Koncernen:
    • Før- og efter fusionsaktiviteter.
      • Fusionsanmeldelse og virksomheds­registreringer.
      • Projektleder for samling af afregningsfunktioner.
      • Teknisk måleransvar.
      • Projektdeltager i opbygningen af markedssystemer og udviklingen af tekniske forskrifter for samhandel mellem elselskaber.
    • Repræsentant i en række fora i Dansk Energi og under Energistyrelsen.

Resultater:

Udviklede værktøjer til brug for værdisætning og rentabilitetsanalyser.
Etablerede en stabil og sikker afregningsfunktion (fakturering af el og varme for ca. 4,7 mia.dkk samt statsafgifter for ca. 1,5 mia.dkk på årsbasis)
Gennem bestyrelsesarbejde medvirkede jeg til etablering af en vind driftsorganisation hos Narvik Energi i Norge samt erfaringsudveksling fra danske vindprojekter til kollegaerne i Norge.
Medvirkede til høj grad af personaleudvikling og organisationsudvikling der sikrede stærkt sammenhold og drivkraft i hele ENERGI E2 organisationen.
Personlig udvikling i medfør af udstationering, personale- og organisationsudvikling.
I perioden januar 2002 til december 2003 tog jeg sideløbende med mit arbejde, en Executive MBA på CBS.

 

1999/01 – 2001/01 i/s Sjællandske Kraftværker – Sektionsleder, Afregningssektionen.

i/s Sjællandske Kraftværker var det dominerende kraftværksselskab i Østdanmark indtil fusionen med de øvrige offentligt ejede produktionsselskaber i 2000. Selskabet ejede 50% af al el-produktionskapacitet samt 35% af varmeproducerende enheder (1.200 medarbejdere). Selskabets nettoomsætning var ca. 3,2 mia.dkk. inden fusionen til ENERGI E2.

Ansvarsområder:

  • Linjeansvar:
    • Opgørelse og afregning af elektricitet og varme.
    • Statsafgifter.
    • Beregning af engros elpris.
    • Omkostningsanalyser.
    • Ad hoc analyser af økonomisk og juridisk karakter.
    • Personaleansvar for 4 medarbejdere.
  • Koncernen:
    • ”Regnedreng” i fusionsforhandlingerne mellem SK, Københavns Energi og Elkraft.
      • Værdiberegninger.
      • Evaluering af forhandlings­alternativer.
    • Repræsentant i en række fora i Dansk Energi og under Energistyrelsen.

Resultater:

Etablerede et ry som loyal, højt-ydende og faglig dygtig stabsmedarbejder.
Som repræsentant medvirkede jeg til at placere de ”rigtige” ideer i de politiske fora i forhold til at virksomhedens marked skulle liberaliseres.
Medvirkede til gennemførelsen af overtagelsen af Københavns Energi’s kraftværker.
Jeg etablerede med succes et nyt afregningssystem for selskabets samlede salg af el og varme.

 

1998/01 – 1999/01 i/s Sjællandske Kraftværker – Økonom, Analyse & Jura.

Deltagelse i/udarbejdelse af analyser og beregninger af selskabsmæssig karakter samt undersøgelse af markedsmæssige interesser. Deltagelse i netværk og politikbeskrivelse ifbm. den politiske håndtering af liberalisering af branchen. Ad hoc analyser for selskabets direktion.

Resultater:

Jeg blev anerkendt af selskabets ledelse som en pålidelig, loyal og dygtig medarbejder. Jeg blev med udgangen af mit første års ansættelse tilbudt at blive sektionsleder i koncern-økonomiafdelingen, med ansvar for analyse samt afregning af kunder og produktion.